*
U gracioznosti njenog koraka vidi se učenje
danonoćno i čuje se taktiranje u ritmu otkucaja sata, koji je očigledno brojao
dugi niz časova i dana u samoći.
Oseti se u toj lakoći beztežinsko stanje, jedna praznina koja šeta,
a savijanje kolena oblikuje njenu vitku, mišićavu, preplanulu nogu u oblik
znaka „manje, više“, no očigledno je da je sve ravno nuli.
Vidim joj noge kroz ogradu i virim poput pobesnelog kučeta u to
piramidalno savršenstvo koje se sporim kretanjem približava i polako otkriva
svoje jedinstvene čari.
Jedno veliko svetsko otkriće.
Zarivam kandže u drvo i cvilim.
Oseti se miris lipe iz njene haljine. Ona je grad
lipa koji prolazi mojom ulicom.
Kosa joj je mokra i viri ispod slamnatog šešira, kao da maše ili
traži spas u begu od svoje vlasnice. A samo poneka vlas uspeva se otrgnuti toj
čupavoj, gustoj, tamnoj grivi.
Uzeću je kada ode i pomirisati. Progutaću njenu vlas s’ nadom da će
mi zauvek ostati u stomaku, nesvarena, mirišljava i tamna.
Ispod nestašnih, loknastih, zavesa vire dva mala prozora, jedva
vidljiva, i kriju oči tako dobro zaštićene od svetlosti sunca i svega ostalog.
Koliko je dobro odrađen oklop ove hodajuće, muzejske figure.
*
Odlazi u daljinu, skreće u drugu ulicu, skida šešir, svlači haljinu
i postaje dete. Sasvim obično dete.
Iz torbice koju je bacila u jarak, izvukla je parče papira,
zgužvala ga i spustila u baru.
Lopta u bari.
Cvilim zaglavljene glave u ogradi...
Strah od poznatog...
Нема коментара:
Постави коментар